25. april 2024

Instruktorpris-modtager har været nomineret flere gange

INSTRUKTORPRISEN:

Det er fjortende gang prisen for bedste instruktor på Niels Bohr Institutet uddeles, og denne gang er det Anna Liv Paludan Bjerregaard, der modtager Niels Bohr Institutets Instruktorpris for blok 1+2.

Det sker traditionen tro to gange om året for henholdsvis blok 3+4+5 og blok 1+2. Prisen er indstiftet af undervisningsudvalget på opfordring af Fysisk Fagråd.

Formålet med prisen er at fremhæve specielt inspirerende undervisning, både overfor kommende instruktorer og for de studerende, der gennem deres kursusevaluering har været med til at indstille modtageren.

Prisen går denne gang til Anna Liv Paludan Bjerregaard, som har været instruktor på Niels Bohr Instutet i mange år, og har været nomineret til prisen flere gange.

• De studerendes evaluering af Anna viser klart, at hun er en imødekommende og dygtig underviser, der skaber et læringsrum hvor spørgsmål er velkomne.
  • Hendes gode formidlingsevner og strukturerede undervisning hjælper de studerende med at lære stoffet, og hun er altid klar på at forklare på en anden måde for at sikre, at den enkelte studerende opnår større forståelse.
  • I blok 1 og 2 underviste Anna i kurset ”Mekanik og Relativitetsteori” som regneøvelseslærer.
  • Kurset er det første fysikkursus de nye studerende møder, og det er derfor enormt vigtigt at de får en god oplevelse med undervisningen netop her.

Det har Anna hjulpet med til at sørge for.

Prisen blev uddelt og fejret torsdag d. 25. april på H. C. Ørsted Institutet.