1. december 2021

Videnskabelig før-julegave fra Niels Bohr Institutet til 70.000 børn

Bogudgivelse:

Niels Bohr Institutet har i denne uge uddelt bogen ”Niels Bohr – Danmarks Største Videnskabsmand” til 70.000 elever i 4. klasse landet over, som de kan tage med hjem som deres private ejendom. Bogen er en specialudgave af Vild med Viden® og bliver uddelt som en del af Videnskabsår22 (https://videnskabsaar.dk).

Niels Bohr – Danmarks Største Videnskabsmand
Bogen ”Niels Bohr – Danmarks Største Videnskabsmand” er uddelt til 70.000 elever i 4. klasse landet over.

Formålet med bogen er, at sætte fokus på Niels Bohr i forbindelse med 100 året for grundlæggelsen af instituttet i 1921, og at Niels Bohr i 1922 fik tildelt Danmarks første nobelpris i fysik.

Aage og Johanne Louis-Hansens Fond + Augustinus fondenDertil er håbet at inspirere børn til, at forstå hvor vigtigt videnskab er og ikke mindst hvor sjovt det er at vide, at en opdagelse for hundrede år siden høj grad påvirker vores hverdag i dag.

Bogen er blevet produceret i et samarbejde med Energimuseet ved Bjerringbro og Forlaget Epsilon, og projektet er blevet støttet af Augustinus fonden og Aage og Johanne Louis-Hansens Fond.