3. juni 2022

NBIs instruktorpris uddeles for tiende gang

INSTRUKTORPRISEN:

Athene Demuth modtager Niels Bohr Institutets Instruktorpris for blok 1+2

Athene Demuth

Det er tiende gang prisen for bedste instruktor på Niels Bohr Instituttet uddeles. Det sker traditionen tro to gange om året for henholdsvis blok 3+4+5 og blok 1+2. Prisen er indstiftet af undervisningsudvalget på opfordring af Fysisk Fagråd. Formålet med prisen er at fremhæve specielt inspirerende undervisning, både overfor kommende instruktorer og for de studerende, der gennem deres evaluering af kurset har været med til at indstille modtageren.

Prisen går denne gang til fysikstuderende Athene Demuth, der har undervist i kurset Mekanik og Relativitetsteori i blok 1+2.

De studerende i Undervisningsudvalget siger om valget af Athene:

” Athene har gjort en mærkbar indsats i Mekanik og Relativitetsteori, som tydeligt afspejler sig i de mange flotte personlige evalueringer, hun har modtaget. Derudover har Athene fået flere evalueringer end nogen instruktor nogensinde før (77).

Athene har alene udarbejdet et gennemgående laboratorie-kompendie til kursusdeltagerne, som mange tilsyneladende har nydt godt af.

I Børges (laboratorieansvarliges) sted har Athene givet to forelæsninger i løbet af kurset, som hun også har modtaget ros for i evalueringerne. Alt i alt bliver Athene betegnet som en engageret, pædagogisk og dygtig formidler/underviser, som har været let at gå til med spørgsmål til pensum.”

Kim Lefmann, der også er medlem af Undervisningsudvalget, udtaler at Athene også har gjort et fantastisk arbejde i kurset Data og Projekt i blok 3. Instruktorprisen for blok 3 og 4 må vi dog vente til efteråret med at se, hvem vinder.

Prisen blev uddelt og fejret torsdag d. 2. juni på H. C. Ørsted Institutet.