26. januar 2023

Christine Schøtt Hvidberg modtager Jens Martin-prisen 2022

Jens Martin Knudsen-prisen:

Til Niels Bohr Institutets underviser-workshop 2. februar 2023 blev prisen for Årets Underviser på Niels Bohr Institutet, Jens Martin Knudsen-prisen, tildelt til Christine Schøtt Hvidberg for hendes store arbejde med løbende udvikling af det obligatoriske kandidatkursus ”Earth and Climate Physics”.

Christine Schøtt Hvidberg
Christine Schøtt Hvidberg modtager Jens Martin-prisen 2022

Prisen dækker undervisning i perioden blok 2 2021 – blok 1 2022.

Jens Martin Knudsen-prisen uddeles af de studerende med støtte fra NBIs Undervisningsudvalg. Med prisen følger en driftsbevilling på 10.000 kr.

Argumentationen for årets uddeling kan læses her:

”NBIs Undervisningsudvalg tildeler dig Jens Martin Knudsen-prisen for dit fænomenale arbejde for instituttet over tid og ikke mindst for nylig for kurset ”Earth and Climate Physcis” i blok 1.

Når dine studerende beskriver dig, nævner de, at du har en dyb passion for dit felt, at du er meget engageret både under forelæsninger og øvelser, at du sørger for at række ud og snakke med alle enkeltvis, at du tilpasser din undervisning til den enkelte, og at du altid er klar til at hjælpe med din ekspertise og store tålmodighed.

En studerende skriver i kursusevalueringen: ”Jeg tror alle kan lide hende. Det er ikke svært”. Og hvad kan vi ellers sige? Dit smil, humor og entusiasme smitter. De gennemsyrer enhver samtale med dig, og man går fra din undervisning ikke kun med en oplevelse af at have lært noget, men også med et ønske om at lære mere.

Dette ønske omfatter også dig selv. Vi er imponerede over den tid og arbejde du har lagt i at lade kurset fuldt overgå til Python. Det er altid en fornøjelse at se en indsats for selv at lære noget bære frugt.

Tak for alt dit arbejde, det er en fornøjelse og et privilegium at have dig ved instituttet.”

Se også: