Standard
Parallel og Stedfortræder : En kritik af såvel universitetets som gymnasiets undervisning i funktionsteori på baggrund af en gennemgang af danske teoretikeres fremstillinger af distinktionen mellem ’stedfortrædere’ og ’paralleller’. En særlig fokus rettes på begrebet dominantparallel. / Nielsen, Svend Hvidtfelt.
In:
Danish Musicology Online, Vol. 9, No. 2, 01.2019, p. 23-61.
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Harvard
Nielsen, SH 2019, '
Parallel og Stedfortræder: En kritik af såvel universitetets som gymnasiets undervisning i funktionsteori på baggrund af en gennemgang af danske teoretikeres fremstillinger af distinktionen mellem ’stedfortrædere’ og ’paralleller’. En særlig fokus rettes på begrebet dominantparallel.',
Danish Musicology Online, vol. 9, no. 2, pp. 23-61. <
http://www.danishmusicologyonline.dk/arkiv/arkiv_dmo/dmo_09/dmo_09_artikel_02.pdf>
APA
Nielsen, S. H. (2019).
Parallel og Stedfortræder: En kritik af såvel universitetets som gymnasiets undervisning i funktionsteori på baggrund af en gennemgang af danske teoretikeres fremstillinger af distinktionen mellem ’stedfortrædere’ og ’paralleller’. En særlig fokus rettes på begrebet dominantparallel. Danish Musicology Online,
9(2), 23-61.
http://www.danishmusicologyonline.dk/arkiv/arkiv_dmo/dmo_09/dmo_09_artikel_02.pdf
Vancouver
Nielsen SH. Parallel og Stedfortræder: En kritik af såvel universitetets som gymnasiets undervisning i funktionsteori på baggrund af en gennemgang af danske teoretikeres fremstillinger af distinktionen mellem ’stedfortrædere’ og ’paralleller’. En særlig fokus rettes på begrebet dominantparallel. Danish Musicology Online. 2019 Jan;9(2):23-61.
Author
Nielsen, Svend Hvidtfelt. / Parallel og Stedfortræder : En kritik af såvel universitetets som gymnasiets undervisning i funktionsteori på baggrund af en gennemgang af danske teoretikeres fremstillinger af distinktionen mellem ’stedfortrædere’ og ’paralleller’. En særlig fokus rettes på begrebet dominantparallel. In: Danish Musicology Online. 2019 ; Vol. 9, No. 2. pp. 23-61.
Bibtex
@article{0d774b3d6e86446f905260b1817bb7b9,
title = "Parallel og Stedfortr{\ae}der: En kritik af s{\aa}vel universitetets som gymnasiets undervisning i funktionsteori p{\aa} baggrund af en gennemgang af danske teoretikeres fremstillinger af distinktionen mellem {\textquoteright}stedfortr{\ae}dere{\textquoteright} og {\textquoteright}paralleller{\textquoteright}. En s{\ae}rlig fokus rettes p{\aa} begrebet dominantparallel.",
keywords = "Det Humanistiske Fakultet, funktionsteori, parallel, stedfortr{\ae}der, mediant, westergaard, Maegaard, Brincker, Jens Rasmussen, harmonik",
author = "Nielsen, {Svend Hvidtfelt}",
year = "2019",
month = jan,
language = "Dansk",
volume = "9",
pages = "23--61",
journal = "Danish Musicology Online",
issn = "1904-237X",
publisher = "Koebenhavns Universitet Musikvidenskabeligt Institut",
number = "2",
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Parallel og Stedfortræder
T2 - En kritik af såvel universitetets som gymnasiets undervisning i funktionsteori på baggrund af en gennemgang af danske teoretikeres fremstillinger af distinktionen mellem ’stedfortrædere’ og ’paralleller’. En særlig fokus rettes på begrebet dominantparallel.
AU - Nielsen, Svend Hvidtfelt
PY - 2019/1
Y1 - 2019/1
KW - Det Humanistiske Fakultet
KW - funktionsteori
KW - parallel
KW - stedfortræder
KW - mediant
KW - westergaard
KW - Maegaard
KW - Brincker
KW - Jens Rasmussen
KW - harmonik
M3 - Tidsskriftartikel
VL - 9
SP - 23
EP - 61
JO - Danish Musicology Online
JF - Danish Musicology Online
SN - 1904-237X
IS - 2
ER -