Parallel og Stedfortræder: En kritik af såvel universitetets som gymnasiets undervisning i funktionsteori på baggrund af en gennemgang af danske teoretikeres fremstillinger af distinktionen mellem ’stedfortrædere’ og ’paralleller’. En særlig fokus rettes på begrebet dominantparallel.
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Documents
- dmo_09_artikel_02_Parallel_og_Stedfortræder_(version_of_record)
Final published version, 3.93 MB, PDF document
Original language | Danish |
---|---|
Book series | Danish Musicology Online |
Volume | 9 |
Issue number | 2 |
Pages (from-to) | 23-61 |
Number of pages | 38 |
ISSN | 1904-237X |
Publication status | Published - Jan 2019 |
- Faculty of Humanities
Research areas
Links
- http://www.danishmusicologyonline.dk/arkiv/arkiv_dmo/dmo_09/dmo_09_artikel_02.pdf
Final published version
Number of downloads are based on statistics from Google Scholar and www.ku.dk
No data available
ID: 223455760