Situeret læring - mellem mesterlære og socialkonstruktionisme
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Standard
Situeret læring - mellem mesterlære og socialkonstruktionisme. / Christensen, Gerd.
In: Kognition & Paedagogik, Vol. 23, No. 88, 2013, p. 94-104.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Situeret læring - mellem mesterlære og socialkonstruktionisme
AU - Christensen, Gerd
PY - 2013
Y1 - 2013
N2 - Formålet med artiklen er at diskutere den videnskabsteoretiske placering af Jean Lave & Etienne Wengers ’situeret læring’, der er blevet kategoriseret under så forskelligartede betegnelser som ’en mesterlære-teori’ samt som ’socialkonstruktionisme’. Dette kan synes som en teoretisk diskussion uden egentlig betydning, men som det vil fremgå af artiklen, er det af fundamental betydning for, hvad tilgangen som analytisk perspektiv kan anvendes til.
AB - Formålet med artiklen er at diskutere den videnskabsteoretiske placering af Jean Lave & Etienne Wengers ’situeret læring’, der er blevet kategoriseret under så forskelligartede betegnelser som ’en mesterlære-teori’ samt som ’socialkonstruktionisme’. Dette kan synes som en teoretisk diskussion uden egentlig betydning, men som det vil fremgå af artiklen, er det af fundamental betydning for, hvad tilgangen som analytisk perspektiv kan anvendes til.
KW - Det Humanistiske Fakultet
KW - situeret læring
KW - mesterlære
KW - sociakonstruktionisme
KW - Lave & Wenger
M3 - Tidsskriftartikel
VL - 23
SP - 94
EP - 104
JO - Kognition & Paedagogik
JF - Kognition & Paedagogik
SN - 0906-6225
IS - 88
ER -
ID: 47787636