1. oktober 2024

International videnskabsjournalist besøger Niels Bohr Institutet

Podcast på NBI:

Med et internationalt Maria Leptin journalist-stipendium i ryggen skal videnskabsjournalist Jens Degett de næste måneder bidrage med at formidle historier fra Niels Bohr Institutet. Indtil december skal han især lave historier til podcast platformen Science Stories.

International videnskabsjournalist besøger Niels Bohr Institutet
Jens Degett står bag Science Stories, der blev startet I 2019 med en bevilling fra Novo Nordisk Fonden.

Jens Degett fortæller, at Science Stories siden 2019 har haft mere end 400.000 aflyttede podcast. Ud over Niels Bohr Institutet vil han også samarbejde med EMBL i Heidelberg og lave historier derfra.

”De fleste Science Stories podcast har været på dansk, men en stigende del af forskerne i Danmark er engelsksprogede, så derfor har vi valgt at lave enkelte podcast på engelsk.

Men hver gang vi publicerer en podcast på engelsk, kan vi se, at der er et internationalt publikum.  Faktisk har vi lyttere fra mere end 50 lande til vores podcast, hvis vi tæller dem alle med. Derfor blev jeg straks interesseret da jeg så opslaget med Maria Leptin stipendiet.

Maria Leptin er præsident for Det Europæiske Forskningsråd (ERC), så mon ikke der er interesse blandt danske forskere for at få deres historier ud til et større internationalt publikum”, siger Jens Degett.

Jens Degett har en fortid som program medarbejder på DR P1 og som Kommunikationschef for ESF, en sammenslutning af 80 forskningsfonde fra 30 lande. Science Stories blev startet I 2019 med en bevilling fra Novo Nordisk Fonden.

Se også: