Arbejdshukommelsens indvirkning på motorisk indlæring
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Enhver idrætsunderviser kan forevise og beskrive et volleyballfingerslag, og mange kan begrunde, hvorfor bevægelsen er, som den er. Men kan lige så mange undervisere forklare, hvordan arbejdshukommelsen bidrager i indlæringsfasen af den motoriske færdighed?
Underviserens evner bygger ofte på erfaringen - hvilket er godt – udfordringen er, at det tager meget lang tid at oparbejde erfaringen. Måske kan man tage nogle kvantespring på ”forbedringsstigen” ved at have lidt mere teoretisk-praktisk viden om nogle af de bagvedliggende mekanismer. Denne artikel vil derfor fokusere på arbejdshukommelsens indvirkning på motorisk indlæring. Yderligere læsning kan findes i den nye undervisningsbog Boldspil og motorisk indlæring (Wienecke J, 2015).
Underviserens evner bygger ofte på erfaringen - hvilket er godt – udfordringen er, at det tager meget lang tid at oparbejde erfaringen. Måske kan man tage nogle kvantespring på ”forbedringsstigen” ved at have lidt mere teoretisk-praktisk viden om nogle af de bagvedliggende mekanismer. Denne artikel vil derfor fokusere på arbejdshukommelsens indvirkning på motorisk indlæring. Yderligere læsning kan findes i den nye undervisningsbog Boldspil og motorisk indlæring (Wienecke J, 2015).
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Forum for Idraet |
Volume | 32 |
Pages (from-to) | 27-34 |
Number of pages | 8 |
ISSN | 1904-2183 |
Publication status | Published - 2017 |
- Faculty of Science
Research areas
Links
- https://tidsskrift.dk/forumforidraet/article/view/31962/29395
Final published version
ID: 174210821