25. januar 2018

Mark Rudner er årets underviser i 2017 på Niels Bohr Institutet

Jens Martin Prisen:

På Niels Bohr Institutets årlige Kick-off møde den 25. januar 2018 blev prisen for Årets Underviser, Jens Martin Prisen, tildelt Mark Spencer Rudner for hans undervisning på bachelorkurset ”Condensed Matter Physics 1 (CMP1)”

Mark har lagt et stort arbejde i kurset, som han underviste for første gang i år. Han havde gjort et grundigt forarbejde, der sikrede at kurset var sammenhængende, både internt og med både tidligere og efterfølgende kurser.

Mark Spencer Rudner

Mark Spencer Rudner modtog i dag (25. januar 2018) Jens Martin Prisen som årets underviser i 2017 på Niels Bohr Institutet.

Jens Martin Prisen uddeles af de studerende med støtte fra Niels Bohr Institutets undervisningsudvalg. Med prisen følger en driftsbevilling på 10.000 kr. Argumentationen for årets uddeling kan læses her:

Mark Rudner fortjener denne pris for sit fantastiske arbejde som underviser og arrangør af CMP1. Mark evner at etablere en lige linje gennem hele kurset ved at holde sig til en intuitiv og forståelig plan, hvor han formår at beholde en kontinuitet mens han refererer til materiale fra andre kurser, og give en naturlig fortsættelse fra statistisk fysik og de obligatoriske KM og EM kurser.

Udover hans evner som arrangør, er han en engagerende og kyndig forelæser, der gerne modtager kritik fra eleverne, som han bruger positivt til at gøre forelæsningerne bedre fra gang til gang.

Mark Rudner gør Faststoffysik både interessant og forståeligt for de studerende, og giver et fremragende grundlag for de emner, der præsenteres i CMP2.

Kort sagt, han har gjort CMP1 stort igen.