23. november 2018

Carlos Faurby modtager NBIs instruktorpris for undervisning i førsteårskursus

INSTRUKTORPRISEN:

I efteråret 2018 er det fysikstuderende Carlos Fernando Duarte Faurby, der modtager Niels Bohr Institutets Instruktorpris for blok 3+4.

Institutleder Jan Thomsen, Carlos Faurby og Viceinstitutleder for Undervisning Kim Splittorff.

Det er tredje gang prisen for bedste instruktor på Niels Bohr Institutet uddeles. Det sker traditionen tro to gange om året for henholdsvis blok 3+4 og blok 5+1+2. Prisen er indstiftet af undervisningsudvalget på opfordring af Fysisk Fagråd. Formålet med prisen er at fremhæve specielt inspirerende undervisning, både overfor kommende instruktorer og for de studerende, der gennem deres kursusevaluering har været med til at indstille modtageren.

Prisen går denne gang til Carlos Faurby, der har været ansat som studenterinstruktor flere gange, og som også var nomineret til prisen i foråret. Denne gang fik han utrolig god evaluering af de studerende på førsteårskurset MatF2, som ikke er lige nemt for alle studerende. Men Carlos var i stand til at skabe en atmosfære på sit regneøvelseshold, hvor alle spørgsmål var OK, og hvor de studerende samtidig blev hjulpet til selv at tænke sig frem til svarene. De studerende lærte derfor rigtig meget af Carlos’ undervisning.

Prisen blev uddelt torsdag d. 22. november på vegne af Undervisningsudvalget af Viceinstitutleder for Undervisning, Kim Splittorff. Til prisoverrækkelsen holdt Carlos et oplæg omkring undervisning, og der var reception og networking.

Vandrepokalen, hvor alle vindere af instruktorprisen er indgraveret, kan ses i Auditorium 3 på H.C. Ørsted Institutet.