21. november 2019

Fysikstuderende modtager NBIs instruktorpris for undervisning i Termodynamik

INSTRUKTORPRISEN:

Taro Valentin Brown modtager Niels Bohr Institutets Instruktorpris for blok 3+4.

Taro Valentin Brown modtager Niels Bohr Institutets Instruktorpris for blok 3+4 for undervisning i Termodynamik.

Det er femte gang prisen for bedste instruktor på Niels Bohr Instituttet uddeles. Det sker traditionen tro to gange om året for henholdsvis blok 3+4 og blok 5+1+2. Prisen er indstiftet af undervisningsudvalget på opfordring af Fysisk Fagråd. Formålet med prisen er at fremhæve specielt inspirerende undervisning, både overfor kommende instruktorer og for de studerende, der gennem deres kursusevaluering har været med til at indstille modtageren.

Prisen går denne gang til Taro V. Brown, der har undervist på det obligatoriske bachelorkursus Termodynamik og Projekt, og som har været nomineret til prisen hele tre gange før. Rigtig mange studerende nævnte specifikt Taro i deres evaluering af kurset, og lagde stor vægt på hvor velforberedt han altid er, at han sørger for ekstraopgaver, og at han er i stand til at forklare fysikken så det bliver klart for alle.

Prisen blev uddelt torsdag d. 21. november på vegne af Undervisningsudvalget af Viceinstitutleder for Undervisning, Kim Splittorff. Til prisoverrækkelsen holdt Taro et oplæg omkring undervisning, og der var reception og networking.

Vandrepokalen, hvor alle vindere af instruktorprisen er indgraveret, kan ses i Auditorium 3 på H.C. Ørsted Institutet.