25. maj 2021

NBIs instruktorpris måtte endnu en gang uddeles online

INSTRUKTORPRISEN:

Rune Thinggaard Hansen modtager Niels Bohr Institutets Instruktorpris for blok 1+2.

Rune Thinggaard Hansen Det er ottende gang prisen for bedste instruktor på Niels Bohr Instituttet uddeles. Det sker traditionen tro to gange om året for henholdsvis blok 3+4 og blok 5+1+2. Prisen er indstiftet af undervisningsudvalget på opfordring af Fysisk Fagråd. Formålet med prisen er at fremhæve specielt inspirerende undervisning, både overfor kommende instruktorer og for de studerende, der gennem deres kursusevaluering har været med til at indstille modtageren.

Prisen går denne gang til fysik- og matematikstuderende Rune Thinggaard Hansen, der har undervist på kurset Elektrodynamik og Bølger i blok 1 2020. Rune har flere gange tidligere været nomineret til prisen og det var derfor et meget enigt undervisningsudvalg, der udpegede Rune, da de så hans evalueringer fra de studerende denne gang. Det er både Runes hjælpsomhed og engagement, der fremhæves, såvel som hans evner til at formidle svært stof på en måde, der giver intuition for fysikken.

Prisen blev uddelt fredag d. 21. maj på et onlinemøde i NBIs Undervisningsudvalg. Selvom vi desværre ikke kunne overrække den store vandrepokal direkte til Rune i denne omgang, vil hans navn selvfølgelig blive indgraveret i pokalen og han vil blive behørigt fejret når vi er tilbage på instituttet. Pokalen står i Auditorium 3 på H.C. Ørsted Institutet.