Fra progressivisme til arbejdsmarkedsrelevans: Projektpædagogikken i historisk lys
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Dokumenter
- Fra progressivisme til arbejdsmarkedsrelevans
Accepteret manuskript, 438 KB, PDF-dokument
Formålet med denne artikel er at tegne en skitse af projektpædagogikkens historie, som den har formet sig i Danmark. I dansk sammenhæng spiller arven fra 1970erne på universitetscentrene i Roskilde og Ålborg en væsentlig rolle for den form, projektpædagogikken har antaget. Men projektpædagogikken opstod ikke af ingenting på dette tidspunkt, og den er ikke forsvundet efter de på én gang tumultariske og nytænkende år i forlængelse af ungdomsoprøret. Til trods for nutidens opgør med denne epoke, har projektpædagogikken vist sig særdeles levedygtig og indgår i dag på stort set alle niveauer af det danske uddannelsessystem.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 2 |
Tidsskrift | Kognition & Paedagogik |
Vol/bind | 129 |
Sider (fra-til) | 6-15 |
Antal sider | 10 |
ISSN | 0906-6225 |
Status | Udgivet - 2023 |
- Det Humanistiske Fakultet - Projektarbejde, progressiv pædagogik, samarbejdskompetencer
Forskningsområder
Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk
Ingen data tilgængelig
ID: 366996008