Peer-feedback som formativ feedbackform på studerendes skriftlige øvelsesarbejde
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Standard
Peer-feedback som formativ feedbackform på studerendes skriftlige øvelsesarbejde. / Frydendal, Stine.
Improving University Science Teaching and Learning: Pedagogical Projects 2022. red. / Axel A. Andersen Arias; Frederik Voetmann Christiansen. Copenhagen : Department of Science Education, University of Copenhagen, 2022. s. 335-345 (Improving University Science Teaching and Learning - Pedagogical Projects, Bind 17).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - CHAP
T1 - Peer-feedback som formativ feedbackform på studerendes skriftlige øvelsesarbejde
AU - Frydendal, Stine
N1 - CURIS 2022 NEXS 226
PY - 2022
Y1 - 2022
N2 - Dette projekt omhandler et eksempel på, hvordan peer-feedback er forsøgtimplementeret som gennemgående formativ feedbackform gennem et heltkursusforløb på et valgfag på kandidatniveau. Mere specifikt undersøges det, hvordan peer-feedback som formativ feedbackform på løbende skriftligt arbejde under kurset kan bidrage til øget læring frem mod en skriftlig eksamen? Undersøgelsen fokuserer på én af kursets øvelsesgange, hvor de studerende giver hinanden feedback på et mindre skriftligt produkt.
AB - Dette projekt omhandler et eksempel på, hvordan peer-feedback er forsøgtimplementeret som gennemgående formativ feedbackform gennem et heltkursusforløb på et valgfag på kandidatniveau. Mere specifikt undersøges det, hvordan peer-feedback som formativ feedbackform på løbende skriftligt arbejde under kurset kan bidrage til øget læring frem mod en skriftlig eksamen? Undersøgelsen fokuserer på én af kursets øvelsesgange, hvor de studerende giver hinanden feedback på et mindre skriftligt produkt.
KW - Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet
KW - Undervisning
KW - Peer-feedback
KW - Formativ feedback
KW - Skriftlig fremstilling
KW - Kandidatniveau
KW - Videregående uddannelser
M3 - Bidrag til bog/antologi
T3 - Improving University Science Teaching and Learning - Pedagogical Projects
SP - 335
EP - 345
BT - Improving University Science Teaching and Learning
A2 - Arias, Axel A. Andersen
A2 - Christiansen, Frederik Voetmann
PB - Department of Science Education, University of Copenhagen
CY - Copenhagen
ER -
ID: 320015032