Peer-feedback som formativ feedbackform på studerendes skriftlige øvelsesarbejde
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Dette projekt omhandler et eksempel på, hvordan peer-feedback er forsøgt
implementeret som gennemgående formativ feedbackform gennem et helt
kursusforløb på et valgfag på kandidatniveau. Mere specifikt undersøges det, hvordan peer-feedback som formativ feedbackform på løbende skriftligt arbejde under kurset kan bidrage til øget læring frem mod en skriftlig eksamen? Undersøgelsen fokuserer på én af kursets øvelsesgange, hvor de studerende giver hinanden feedback på et mindre skriftligt produkt.
implementeret som gennemgående formativ feedbackform gennem et helt
kursusforløb på et valgfag på kandidatniveau. Mere specifikt undersøges det, hvordan peer-feedback som formativ feedbackform på løbende skriftligt arbejde under kurset kan bidrage til øget læring frem mod en skriftlig eksamen? Undersøgelsen fokuserer på én af kursets øvelsesgange, hvor de studerende giver hinanden feedback på et mindre skriftligt produkt.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Improving University Science Teaching and Learning : Pedagogical Projects 2022 |
Redaktører | Axel A. Andersen Arias, Frederik Voetmann Christiansen |
Antal sider | 11 |
Udgivelsessted | Copenhagen |
Forlag | Department of Science Education, University of Copenhagen |
Publikationsdato | 2022 |
Sider | 335-345 |
Kapitel | 25 |
Status | Udgivet - 2022 |
Navn | Improving University Science Teaching and Learning - Pedagogical Projects |
---|---|
Vol/bind | 17 |
ISSN | 1904-2000 |
Bibliografisk note
CURIS 2022 NEXS 226
- Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet - Undervisning, Peer-feedback, Formativ feedback, Skriftlig fremstilling, Kandidatniveau, Videregående uddannelser
Forskningsområder
ID: 320015032