Dramapædagogik i museet – et værktøj til æstetisk praksis-læring
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
This paper explores the didactic potentials of drama pedagogical methods for academic learning in museum exhibitions. Taking point of departure in the workshop The Classical Tradition – an aesthetic bodily approach we argue that drama-based pedagogy provides useful didactic tools that supports the increased awareness within museums and universities of a more successful learning outcome when applying varying teaching methods.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Periskop |
Vol/bind | 23 |
Sider (fra-til) | 28-43 |
Antal sider | 16 |
ISSN | 0908-6919 |
Status | Udgivet - 2020 |
- Det Humanistiske Fakultet - Saxo-Instituttet, Dramapædagogik, Klassisk Arkæologi, Museer, Universitetspædagogik, Skulptur, Ny Carlsberg Glyptotek, Læringsrum, Teater- og Performancestudier, Tværfaglighed
Forskningsområder
Links
- https://tidsskrift.dk/periskop/article/download/126167/172557/265894
Forlagets udgivne version
ID: 236013774