グローバル・シテイズンシップ教育とSDGs: デンマークと日本の学校を通して
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Standard
グローバル・シテイズンシップ教育とSDGs : デンマークと日本の学校を通して. / Roesgaard, Marie Højlund.
国際理解教育と多文化教育のまなざし: 多様性と社会正義・公正の教育にむけて. red. / Takeo Morimo; Seiji Kawasaki; Masanobu Kiritani; Kyoko Nakayama. Tokyo : Akashi Shobo, 2023. s. 46-63.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - CHAP
T1 - グローバル・シテイズンシップ教育とSDGs
T2 - デンマークと日本の学校を通して
AU - Roesgaard, Marie Højlund
PY - 2023
Y1 - 2023
N2 - Komparativt studie af to cases med undervisning i bæredygtighed og globalt medborgerskab i hhv Danmark og Japan. Bidraget identificerer ligheder og forskelle, mht engagement i miljø-spørgsmål er der mange ligheder, den største forskel er forholdet til politisk engagement, der er stærkt nedtonet på den japanske side.
AB - Komparativt studie af to cases med undervisning i bæredygtighed og globalt medborgerskab i hhv Danmark og Japan. Bidraget identificerer ligheder og forskelle, mht engagement i miljø-spørgsmål er der mange ligheder, den største forskel er forholdet til politisk engagement, der er stærkt nedtonet på den japanske side.
KW - Det Humanistiske Fakultet
KW - SDG
KW - Aktivisme
KW - Politisk engagement
KW - Skoler
KW - Danmark-Japan
KW - globalt medborgerskab
M3 - Bidrag til bog/antologi
SN - 9784750355719
SP - 46
EP - 63
BT - 国際理解教育と多文化教育のまなざし
A2 - Morimo, Takeo
A2 - Kawasaki, Seiji
A2 - Kiritani, Masanobu
A2 - Nakayama, Kyoko
PB - Akashi Shobo
CY - Tokyo
ER -
ID: 344329233