25. august 2014

Stort til lykke til tre ph.d'ere ved Center for Is og Klima

Helle Kjær i midten, sammen med bedømmelsesudvalget, som bestod af Jørgen Peder Steffensen, Center for Is og Klima, Gabriel M. Filippelli, Indiana University (IUPUI) og Margit Schwikowski, Paul Scherrer Institutet. Yderst til højre, Anders Svensson fra Center for Is og Klima, som har været vejleder for Helle.

Stort til lykke til Helle Kjær, som d. 25 august, 2014 forsvarede sin ph.d.

Helle Kjær er den tredje i rækken af ph.d. studerende ved Center for Is og Klima, som i år kan fejre et veloverstået og succesfuldt ph.d. forsvar.

Helle Kjær fortsætter som post.doc. på centeret, tilknyttet Ice2Ice.

Læs abstract til Helle Kjær's ph.d. afhandling, som har titlen Continuous chemistry in ice cores - Phosphorus, pH and the photolysis of humic like substances.

Peter Sperlich og Ernesto Kettner bestod deres ph.d. tidligere på året

Også et stort til lykke til Ernesto Kettner og Peter Sperlich, som i januar måned, og med lige så stor succes, gennemførte deres ph.d. forsvar ved centeret. Vi beklager meget det forsinkede TIL LYKKE!

Peter Sperlich forsvarede sin ph.d. d. 17. januar 2014

Læs abstract til Peter Sperlich's afhandling, med titlen δ13C-CH4 in ice core samples: Analyses, referencing and data interpretation approaches.

Ernesto Kettner forsvarede sin ph.d. d. 20. januar 2014