グローバル・シテイズンシップ教育とSDGs: デンマークと日本の学校を通して
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
Komparativt studie af to cases med undervisning i bæredygtighed og globalt medborgerskab i hhv Danmark og Japan. Bidraget identificerer ligheder og forskelle, mht engagement i miljø-spørgsmål er der mange ligheder, den største forskel er forholdet til politisk engagement, der er stærkt nedtonet på den japanske side.
Bidragets oversatte titel | Uddannelse i globalt medborgerskab og SDG: Set gennem en dansk og en japansk skole |
---|---|
Originalsprog | Japansk |
Titel | 国際理解教育と多文化教育のまなざし : 多様性と社会正義・公正の教育にむけて |
Redaktører | Takeo Morimo, Seiji Kawasaki, Masanobu Kiritani, Kyoko Nakayama |
Antal sider | 18 |
Udgivelsessted | Tokyo |
Forlag | Akashi Shobo |
Publikationsdato | 2023 |
Sider | 46-63 |
Kapitel | 3 |
ISBN (Trykt) | 9784750355719 |
Status | Udgivet - 2023 |
- Det Humanistiske Fakultet - SDG, Aktivisme, Politisk engagement, Skoler, Danmark-Japan, globalt medborgerskab
Forskningsområder
ID: 344329233