18. juni 2021

Årets arbejdsmiljøpris 2021 går til Fakultetsværkstedet

Miljøpris:

Et hold, der virkelig løfter i flok: Årets arbejdsmiljøpris går til medarbejdere og ledere i fakultetsværkstedet på Nørre Campus.

Fakultetsværkstedet har fået Årets Miljøpris
Det kan være særdeles udfordrende, at fusionere forskellige kulturer og fagligheder. Men på SCIENCE er det lykkedes at lægge flere institutværksteder sammen til ét fakultetsværksted, uden at det er gået udover hverken det fysiske eller det psykiske arbejdsmiljø. Derfor modtager ledere og medarbejdere i fakultetsværkstedet på Nørre Campus årets SCIENCE Arbejdsmiljøpris 2021.
Fakultetsværkstedet har fået Årets Miljøpris
Teknik og supportchef Claus Birger Sørensen har sammen med teamledere og medarbejdere trukket en enorm opgave med at stable fakultetsværkstedet på benene i fysiske rammer, som er tidssvarende, arbejdsmiljøsikre, og som skaber muligheden for både det strukturerede samarbejde og det tilfældige møde ved kaffemaskinen. Ved sammenlægningen er der indført nye måder at arbejde på, hvor der i større grad lægges vægt på, at værkstedet nu er et hold, der løfter i fællesskab og frembringer (citat fra indstillingen) "de mest vidunderlige tekniske løsninger til forskerne".
Fakultetsværkstedet har fået Årets Miljøpris
SCIENCE Arbejdsmiljøpris, går til personer, grupper eller projekter, der gør en særlig forskel for det fysiske eller psykiske arbejdsmiljø. Prisen blev uddelt ved fakultetets årlige arbejdsmiljødrøftelse den 16. juni. Med prisen følger 25.000. kr.​