25. november 2022

Instruktorpris-vinder kan hjælpe på alle niveauer

INSTRUKTORPRISEN:

Rasmus Damgaard Nielsen modtager Niels Bohr Institutets Instruktorpris for blok 3+4+5.

Viceinstitutleder for undervisning Steen H. Hansen og Rasmus Damgaard Nielsen, der modtager Niels Bohr Institutets Instruktorpris.

Det er ellevte gang prisen for bedste instruktor på Niels Bohr Institutet uddeles. Det sker traditionen tro to gange om året for henholdsvis blok 3+4+5 og blok 1+2. Prisen er indstiftet af undervisningsudvalget på opfordring af Fysisk Fagråd.

Formålet med prisen er at fremhæve specielt inspirerende undervisning, både overfor kommende instruktorer og for de studerende, der gennem deres kursusevaluering har været med til at indstille modtageren.

Prisen går denne gang til fysikstuderende Rasmus Damgaard Nielsen, der har undervist i kurset High Performance Parallel Computing i blok 3.

De studerende i Undervisningsudvalget siger om valget af Rasmus:

”Rasmus er en virkelig dygtig, hjælpsom og vidende underviser, der bestræber sig på at gøre kurset så udbytterigt som muligt for sine studerende, om det betyder altid selv stå til rådighed eller være så grundigt forberedt, at han kan hjælpe en på ethvert niveau.

Rasmus har været essentiel for afviklingen af HPPC, for at håndtere frustrationer i kurset, for at gøre afleveringerne tilgængelige, og for at bruge sin dybe forståelse for fysik til at sørge for at de studerende også er gået fra kursets timer med en beder forståelse for stoffet.

Rasmus' dedikation er uden lige, langt over hvad der forventes af en instruktor, og viser kun hvor utrolig dygtig en formidler han allerede er, og hvilken fantastisk underviser han ville være hvis han ønsker det.

Alt i alt bliver Rasmus betegnet som exceptionel, indsigtsfuld, og vis til en sådan grad at han kan få dig til at forstå alt, uanset hvor svært det så må være.”

Prisen blev uddelt og fejret torsdag d. 24. november på H. C. Ørsted Institutet.

Se også: