Undervisningsudvikling i en organisationsteoretisk optik
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Standard
Undervisningsudvikling i en organisationsteoretisk optik. / Jensen, Hanne Nexø.
I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , Bind 12, Nr. 23, 04.10.2017, s. 52-70.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Undervisningsudvikling i en organisationsteoretisk optik
AU - Jensen, Hanne Nexø
PY - 2017/10/4
Y1 - 2017/10/4
N2 - Forskning og undervisning skubbes ofte fra hinanden, når krav om mere forskning eller mere undervisning bringes på bane. I artiklen analyseres, hvilke organisatoriske betingelser der kan bidrage til at fremme udviklingsprojekter, hvor forskning og undervisning bringes tættere sammen, og den faglige synergi i form af studerendes læring samt input og inspiration til forskning er en realitet. Analytisk bruges en model for distribueret ledelse, og empirisk analyseres to eksempler om klyngevejledning fra KU.
AB - Forskning og undervisning skubbes ofte fra hinanden, når krav om mere forskning eller mere undervisning bringes på bane. I artiklen analyseres, hvilke organisatoriske betingelser der kan bidrage til at fremme udviklingsprojekter, hvor forskning og undervisning bringes tættere sammen, og den faglige synergi i form af studerendes læring samt input og inspiration til forskning er en realitet. Analytisk bruges en model for distribueret ledelse, og empirisk analyseres to eksempler om klyngevejledning fra KU.
KW - Det Samfundsvidenskabelige Fakultet
KW - organisationsteori
KW - undervisningsudvikling
KW - distribueret ledelse
KW - klyngevejledning
M3 - Tidsskriftartikel
VL - 12
SP - 52
EP - 70
JO - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift
JF - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift
SN - 1901-5089
IS - 23
ER -
ID: 184140211