Diffust indhold i undervisningen giver diffus fagidentitet
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research
Artiklen henvender sig til undervisere, kliniske vejledere og uddannelsesplanlæggere. Den præsenterer observationer af undervisning i sygepleje til ældre i en professionsbacheloruddannelse til sygeplejerske. Artiklen diskuterer de principper for sygepleje, der formidles i et konstrueret undervisningsforløb, og de betydninger, det tilsyneladende diffuse indhold har for dannelsen af en sygeplejefaglig identitet i uddannelsen. Det konstruerede forløb er baseret på observationer og båndoptagelser af 15 lektioner
Original language | English |
---|---|
Journal | Sygeplejersken |
Volume | 108 |
Issue number | 17 |
Pages (from-to) | 56-60 |
Number of pages | 5 |
ISSN | 0106-8350 |
Publication status | Published - 2008 |
- Faculty of Humanities - nurse education, classroom research, care qualifications, idententy as a nurse
Research areas
ID: 9589861