Læring i tværfaglige forskningsmiljøer
Research output: Working paper
Standard
Læring i tværfaglige forskningsmiljøer. / Høyen, Marianne.
København : Museum Tusculanum, 2007. p. 1.Research output: Working paper
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - UNPB
T1 - Læring i tværfaglige forskningsmiljøer
AU - Høyen, Marianne
PY - 2007
Y1 - 2007
N2 - Rapport er afslutningen på et projekt med forskningsspørgsmålet: Hvordan tænkes og praktiseres tværfaglig forskning og hvilke former for læring iværksættes, i mødet mellem på den ene side universitetets forventninger og på den anden side forskernes konkrete projekter belyst gennem cases hentet fra universitetets indsatsområder? Forskningsdesignet er bygget op over interview med yngre ph.d.-studerende og med mere etablerede forskere samt læsning af forskellige relevante KU-dokumenter. Begrebet 'læring' handler om det erkendelsesarbejde, den enkelte lærende i relation til forhold i en kontekst gør, hvorved der opnås ny indsigt. Læring forstås i dag ofte konstruktivistisk, og begrebet rummer både en psykologisk og en sociologisk dimension. På den måde ses tværfaglig læring som en læring, der foregår i en tværfaglig kontekst.
AB - Rapport er afslutningen på et projekt med forskningsspørgsmålet: Hvordan tænkes og praktiseres tværfaglig forskning og hvilke former for læring iværksættes, i mødet mellem på den ene side universitetets forventninger og på den anden side forskernes konkrete projekter belyst gennem cases hentet fra universitetets indsatsområder? Forskningsdesignet er bygget op over interview med yngre ph.d.-studerende og med mere etablerede forskere samt læsning af forskellige relevante KU-dokumenter. Begrebet 'læring' handler om det erkendelsesarbejde, den enkelte lærende i relation til forhold i en kontekst gør, hvorved der opnås ny indsigt. Læring forstås i dag ofte konstruktivistisk, og begrebet rummer både en psykologisk og en sociologisk dimension. På den måde ses tværfaglig læring som en læring, der foregår i en tværfaglig kontekst.
KW - Det Humanistiske Fakultet
KW - Tværfaglig
KW - Læring
KW - Universitetsforskere
KW - Tværvidenskabelig
M3 - Working paper
SP - 1
BT - Læring i tværfaglige forskningsmiljøer
PB - Museum Tusculanum
CY - København
ER -
ID: 2953957