Loyalitet i praksis: En etnologisk kulturanalyse af fænomenet den loyale forbruger
Research output: Book/Report › Ph.D. thesis › Research
Standard
Loyalitet i praksis : En etnologisk kulturanalyse af fænomenet den loyale forbruger. / Breddam, Mads Dupont.
Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet, 2015. 251 p.Research output: Book/Report › Ph.D. thesis › Research
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - BOOK
T1 - Loyalitet i praksis
T2 - En etnologisk kulturanalyse af fænomenet den loyale forbruger
AU - Breddam, Mads Dupont
PY - 2015
Y1 - 2015
N2 - Loyalitet i praksis – en etnologisk kulturanalyse af fænomenet den loyale forbruger , er en kvalitativ kulturanalyse af, hvordan loyalitet skabes i forbindelse med den danske detailhandels - og andelsorganisation Coop og Coops loyalitetsprogram CoopPlus. Undersøgelserne bygger på et empirisk materiale , som hovedsageligt består af kvalitative interviews med en række medlemmer og medejere af Coop samt med medarbejdere i Coops hovedkvarter i Albertslund . Afhandlingen er en praksiografisk undersøgelse, der er inspireret af forskningsfeltet Science and Technology Studies (STS). Forfatteren undersøger , hvordan loyalitet gøres i praksis, ved at indkredse det analytiske og multiple fænomen den loyale forbruger . Tilgangen er, at loyalitet praktiseres, nå r medarbejdernes, medlemmernes og medejernes versioner af den loyale forbruger relateres til hinanden. Med andre ord fokuserer forfatteren på, hvordan loyalitet praktiseres i forhold til, hvordan medarbejderne forsøger at skabe loyalitet, og hvordan medlemmerne og medejerne praktiserer loyalitet i relation til medarbejdernes aktive indsatser for at skabe loyalitet. Afhandlingen viser, hvordan det kræver et stort og stadigt arbejde at gøre loyalitet i praksis, og den viser et empirisk og konkret felt eller virvar af mange forskellige og mere eller mindre overraskende elementer, som involveres i at gøre loyalitet i praksis.
AB - Loyalitet i praksis – en etnologisk kulturanalyse af fænomenet den loyale forbruger , er en kvalitativ kulturanalyse af, hvordan loyalitet skabes i forbindelse med den danske detailhandels - og andelsorganisation Coop og Coops loyalitetsprogram CoopPlus. Undersøgelserne bygger på et empirisk materiale , som hovedsageligt består af kvalitative interviews med en række medlemmer og medejere af Coop samt med medarbejdere i Coops hovedkvarter i Albertslund . Afhandlingen er en praksiografisk undersøgelse, der er inspireret af forskningsfeltet Science and Technology Studies (STS). Forfatteren undersøger , hvordan loyalitet gøres i praksis, ved at indkredse det analytiske og multiple fænomen den loyale forbruger . Tilgangen er, at loyalitet praktiseres, nå r medarbejdernes, medlemmernes og medejernes versioner af den loyale forbruger relateres til hinanden. Med andre ord fokuserer forfatteren på, hvordan loyalitet praktiseres i forhold til, hvordan medarbejderne forsøger at skabe loyalitet, og hvordan medlemmerne og medejerne praktiserer loyalitet i relation til medarbejdernes aktive indsatser for at skabe loyalitet. Afhandlingen viser, hvordan det kræver et stort og stadigt arbejde at gøre loyalitet i praksis, og den viser et empirisk og konkret felt eller virvar af mange forskellige og mere eller mindre overraskende elementer, som involveres i at gøre loyalitet i praksis.
KW - Det Humanistiske Fakultet
KW - Kulturanalyse
M3 - Ph.d.-afhandling
BT - Loyalitet i praksis
PB - Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet
ER -
ID: 150698011