Studerendes forventninger til vejledning på skriftlige opgaver
Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Report chapter › Commissioned › peer-review
Standard
Studerendes forventninger til vejledning på skriftlige opgaver. / Lyngstrøm, Henriette Syrach.
Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift: Tema: Vejledning. Vol. Årgang 2, nummer 3 2:3. ed. Odense : Dansk Universitetspædagogisk Netværk, 2007. p. 29-32.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Report chapter › Commissioned › peer-review
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - GEN
T1 - Studerendes forventninger til vejledning på skriftlige opgaver
AU - Lyngstrøm, Henriette Syrach
PY - 2007
Y1 - 2007
N2 - Artiklen handler om universitetsstuderendes forventningertil vejledning på skriftlige opgaver. Undersøgelsen er foretaget på kandidat- og magisterkonferensuddannelsen i faget forhistorisk arkæologi, Københavns Universitet og dens udgangspunkt var at undersøge de forventninger, studerende har til kommende vejledning.Ideen var at udvikle den vejledning, der tilbydes i forbindelse med uddannelsens tre typer skriftlige opgaver. Det kunne selvfølgelig ske alene ud fra, hvordan vejledningen praktiseres og evalueres, men på faget mente vi, at vores grundlag blev mere alsidigt, hvis de studerende gav udtryk for deres forventninger - uafhængigt af den eksisterende vejledning.
AB - Artiklen handler om universitetsstuderendes forventningertil vejledning på skriftlige opgaver. Undersøgelsen er foretaget på kandidat- og magisterkonferensuddannelsen i faget forhistorisk arkæologi, Københavns Universitet og dens udgangspunkt var at undersøge de forventninger, studerende har til kommende vejledning.Ideen var at udvikle den vejledning, der tilbydes i forbindelse med uddannelsens tre typer skriftlige opgaver. Det kunne selvfølgelig ske alene ud fra, hvordan vejledningen praktiseres og evalueres, men på faget mente vi, at vores grundlag blev mere alsidigt, hvis de studerende gav udtryk for deres forventninger - uafhængigt af den eksisterende vejledning.
KW - Det Humanistiske Fakultet
KW - universitetspædagogik
KW - skriftlig fremstilling
KW - skriftlighed
KW - forventninger
KW - læring
KW - forhistorisk arkæologi
M3 - Bidrag til rapport
VL - Årgang 2, nummer 3
SP - 29
EP - 32
BT - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift
PB - Dansk Universitetspædagogisk Netværk
CY - Odense
ER -
ID: 1895949