Peer-feedback som formativ feedbackform på studerendes skriftlige øvelsesarbejde
Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Dette projekt omhandler et eksempel på, hvordan peer-feedback er forsøgt
implementeret som gennemgående formativ feedbackform gennem et helt
kursusforløb på et valgfag på kandidatniveau. Mere specifikt undersøges det, hvordan peer-feedback som formativ feedbackform på løbende skriftligt arbejde under kurset kan bidrage til øget læring frem mod en skriftlig eksamen? Undersøgelsen fokuserer på én af kursets øvelsesgange, hvor de studerende giver hinanden feedback på et mindre skriftligt produkt.
implementeret som gennemgående formativ feedbackform gennem et helt
kursusforløb på et valgfag på kandidatniveau. Mere specifikt undersøges det, hvordan peer-feedback som formativ feedbackform på løbende skriftligt arbejde under kurset kan bidrage til øget læring frem mod en skriftlig eksamen? Undersøgelsen fokuserer på én af kursets øvelsesgange, hvor de studerende giver hinanden feedback på et mindre skriftligt produkt.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Improving University Science Teaching and Learning : Pedagogical Projects 2022 |
Editors | Axel A. Andersen Arias, Frederik Voetmann Christiansen |
Number of pages | 11 |
Place of Publication | Copenhagen |
Publisher | Department of Science Education, University of Copenhagen |
Publication date | 2022 |
Pages | 335-345 |
Chapter | 25 |
Publication status | Published - 2022 |
Series | Improving University Science Teaching and Learning - Pedagogical Projects |
---|---|
Volume | 17 |
ISSN | 1904-2000 |
- Faculty of Science
Research areas
ID: 320015032