Fremtidens naturfaglige uddannelser: Naturfag for alle - vision og oplæg til strategi

Research output: Book/ReportReportCommissioned

Standard

Fremtidens naturfaglige uddannelser : Naturfag for alle - vision og oplæg til strategi. / Andersen, Nils Overgaard; Busch, Henrik; Horst, Sebastian; Troelsen, Rie.

1. udgave ed. København : Undervisningsministeriet, 2003. 103 p. (Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie; No. 7).

Research output: Book/ReportReportCommissioned

Harvard

Andersen, NO, Busch, H, Horst, S & Troelsen, R 2003, Fremtidens naturfaglige uddannelser: Naturfag for alle - vision og oplæg til strategi. Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie, no. 7, 1. udgave edn, Undervisningsministeriet, København. <http://pub.uvm.dk/2003/naturfag/>

APA

Andersen, N. O., Busch, H., Horst, S., & Troelsen, R. (2003). Fremtidens naturfaglige uddannelser: Naturfag for alle - vision og oplæg til strategi. (1. udgave ed.) Undervisningsministeriet. Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie No. 7 http://pub.uvm.dk/2003/naturfag/

Vancouver

Andersen NO, Busch H, Horst S, Troelsen R. Fremtidens naturfaglige uddannelser: Naturfag for alle - vision og oplæg til strategi. 1. udgave ed. København: Undervisningsministeriet, 2003. 103 p. (Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie; No. 7).

Author

Andersen, Nils Overgaard ; Busch, Henrik ; Horst, Sebastian ; Troelsen, Rie. / Fremtidens naturfaglige uddannelser : Naturfag for alle - vision og oplæg til strategi. 1. udgave ed. København : Undervisningsministeriet, 2003. 103 p. (Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie; No. 7).

Bibtex

@book{2f551420e6ef11ddbf70000ea68e967b,
title = "Fremtidens naturfaglige uddannelser: Naturfag for alle - vision og opl{\ae}g til strategi",
abstract = "{"}Fremtidens naturfaglige uddannelser. Naturfag for alle - vision og opl{\ae}g til strategi{"} er udarbejdet af en arbejdsgruppe nedsat af Uddannelsesstyrelsen og indeholder anbefalinger og bud p{\aa} en strategi for udvikling af undervisning og kompetenceudvikling for undervisere og elever/studerende - i naturfagene p{\aa} forskellige niveauer og p{\aa} tv{\ae}rs i uddannelsessystemet. Gruppens anbefalinger omfatter bl.a. at naturfagene skal v{\ae}re for alle og indg{\aa} i den almene dannelse at naturfaglige kompetencer skal v{\ae}re grundlag for sammenh{\ae}ngende beskrivelser af naturfagene p{\aa} langs, p{\aa} tv{\ae}rs og p{\aa} alle uddannelsesniveauer at den naturfaglige uddannelseskultur styrkes at l{\ae}rerkompetencerne styrkes.  ",
author = "Andersen, {Nils Overgaard} and Henrik Busch and Sebastian Horst and Rie Troelsen",
year = "2003",
language = "Dansk",
isbn = "87-603-2307-8",
series = "Uddannelsesstyrelsens temah{\ae}fteserie",
number = "7",
publisher = "Undervisningsministeriet",
edition = "1. udgave",

}

RIS

TY - RPRT

T1 - Fremtidens naturfaglige uddannelser

T2 - Naturfag for alle - vision og oplæg til strategi

AU - Andersen, Nils Overgaard

AU - Busch, Henrik

AU - Horst, Sebastian

AU - Troelsen, Rie

PY - 2003

Y1 - 2003

N2 - "Fremtidens naturfaglige uddannelser. Naturfag for alle - vision og oplæg til strategi" er udarbejdet af en arbejdsgruppe nedsat af Uddannelsesstyrelsen og indeholder anbefalinger og bud på en strategi for udvikling af undervisning og kompetenceudvikling for undervisere og elever/studerende - i naturfagene på forskellige niveauer og på tværs i uddannelsessystemet. Gruppens anbefalinger omfatter bl.a. at naturfagene skal være for alle og indgå i den almene dannelse at naturfaglige kompetencer skal være grundlag for sammenhængende beskrivelser af naturfagene på langs, på tværs og på alle uddannelsesniveauer at den naturfaglige uddannelseskultur styrkes at lærerkompetencerne styrkes. 

AB - "Fremtidens naturfaglige uddannelser. Naturfag for alle - vision og oplæg til strategi" er udarbejdet af en arbejdsgruppe nedsat af Uddannelsesstyrelsen og indeholder anbefalinger og bud på en strategi for udvikling af undervisning og kompetenceudvikling for undervisere og elever/studerende - i naturfagene på forskellige niveauer og på tværs i uddannelsessystemet. Gruppens anbefalinger omfatter bl.a. at naturfagene skal være for alle og indgå i den almene dannelse at naturfaglige kompetencer skal være grundlag for sammenhængende beskrivelser af naturfagene på langs, på tværs og på alle uddannelsesniveauer at den naturfaglige uddannelseskultur styrkes at lærerkompetencerne styrkes. 

M3 - Rapport

SN - 87-603-2307-8

T3 - Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie

BT - Fremtidens naturfaglige uddannelser

PB - Undervisningsministeriet

CY - København

ER -

ID: 9855608