Matematikudredningen: Udredning af den gymnasiale matematiks rolle og udviklingsbehov
Research output: Book/Report › Report › Research
Standard
Matematikudredningen : Udredning af den gymnasiale matematiks rolle og udviklingsbehov. / Jessen, Britta Eyrich; Holm, Christine; Winsløw, Carl.
København : Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet, 2015. 68 p. (IND's Skriftserie; No. 42, Vol. 2015).Research output: Book/Report › Report › Research
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - RPRT
T1 - Matematikudredningen
T2 - Udredning af den gymnasiale matematiks rolle og udviklingsbehov
AU - Jessen, Britta Eyrich
AU - Holm, Christine
AU - Winsløw, Carl
PY - 2015/10/22
Y1 - 2015/10/22
N2 - Udredningen af matematikfaget på de gymnasiale uddannelser er et arbejde som Institut for Naturfagenes Didaktik ved Københavns Universitet har påtaget sig på baggrund af et oplæg fra de tre fagkonsulenter for matematik på STX & HF, HHX og HTX. Fagkonsulenternes oplæg tager udgangspunkt i erkendelsen af at ”matematikfagets identitet og formål er under pres set i lyset af IT-udviklingen og udviklingen i elevrekrutteringen til de gymnasiale uddannelser, hvorfor der efterlyses en faglig udredning med fokus på områderne: fagets kerneområder – faglige mål og arbejdsmetoder, lærernes faglige og pædagogiske kompetencer, elevmotivation, de faglige resultater, fagets rolle i fagsamarbejde samt lokal udvikling og udviklingsprojekter”.
AB - Udredningen af matematikfaget på de gymnasiale uddannelser er et arbejde som Institut for Naturfagenes Didaktik ved Københavns Universitet har påtaget sig på baggrund af et oplæg fra de tre fagkonsulenter for matematik på STX & HF, HHX og HTX. Fagkonsulenternes oplæg tager udgangspunkt i erkendelsen af at ”matematikfagets identitet og formål er under pres set i lyset af IT-udviklingen og udviklingen i elevrekrutteringen til de gymnasiale uddannelser, hvorfor der efterlyses en faglig udredning med fokus på områderne: fagets kerneområder – faglige mål og arbejdsmetoder, lærernes faglige og pædagogiske kompetencer, elevmotivation, de faglige resultater, fagets rolle i fagsamarbejde samt lokal udvikling og udviklingsprojekter”.
KW - Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet
KW - Gymnasiet
KW - Matematik
KW - Undervisning
KW - Evaluering
M3 - Rapport
T3 - IND's Skriftserie
BT - Matematikudredningen
PB - Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet
CY - København
ER -
ID: 147614525